INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

tag: UE

 

ERA wzywa do działania w obliczu ciągłej niepewności co do Brexitu

2019-02-22

Stowarzyszenie Europejskich Regionalnych Linii Lotniczych (ERA) nadal wzywa do zawarcia szerokiej wzajemnej umowy lotniczej między Unią Europejską i Wielką Brytanią, aby zapobiec poważnym szkodom w połączeniach europejskich.

czytaj więcej

Katar i Unia Europejska zakończyły negocjacje w sprawie kompleksowej umowy o tranporcie lotniczym

2019-02-07

Komisarz ds. Mobilności i Transportu Unii Europejskiej, Violeta Bulc, ogłosiła, że ​​Unia Europejska i państwo Katar zakończyły negocjacje w sprawie kompleksowej umowy o transporcie lotniczym.

czytaj więcej

Katar i Unia Europejska zakończyły negocjacje w sprawie kompleksowej umowy o tranporcie lotniczym

2019-02-07

Komisarz ds. Mobilności i Transportu Unii Europejskiej, Violeta Bulc, ogłosiła, że ​​Unia Europejska i państwo Katar zakończyły negocjacje w sprawie kompleksowej umowy o transporcie lotniczym.

czytaj więcej

Kryterium poprawy efektywności w ocenie koncentracji i współpracy linii lotniczych w prawie konkurencji UE

2018-07-05

Patrząc z perspektywy prawa konkurencji – czyli ogólnie mówiąc prawa, które reguluje relacje między profesjonalnymi uczestnikami rynku – współpraca między przewoźnikami będącymi dotychczas konkurentami albo łączenie się takich linii lotniczych jest potencjalnie ryzykowne. Zmniejsza bowiem konkurencję na rynku, która uważana jest za optymalne narzędzie budowania dobrobytu konsumentów. W tym kontekście ocena współpracy i koncentracji dokonywana przez Komisję Europejską i krajowe organy ochrony konkurencji jest aktem balansowania między z jednej strony negatywnymi skutkami jakie niesie ze sobą zmniejszenie liczby aktywnych konkurentów a możliwymi korzyściami, które taka kooperacja lub koncentracja może przynieść z drugiej.

czytaj więcej

Kryterium poprawy efektywności w ocenie koncentracji i współpracy linii lotniczych w prawie konkurencji UE

2018-07-05

Patrząc z perspektywy prawa konkurencji – czyli ogólnie mówiąc prawa, które reguluje relacje między profesjonalnymi uczestnikami rynku – współpraca między przewoźnikami będącymi dotychczas konkurentami albo łączenie się takich linii lotniczych jest potencjalnie ryzykowne. Zmniejsza bowiem konkurencję na rynku, która uważana jest za optymalne narzędzie budowania dobrobytu konsumentów. W tym kontekście ocena współpracy i koncentracji dokonywana przez Komisję Europejską i krajowe organy ochrony konkurencji jest aktem balansowania między z jednej strony negatywnymi skutkami jakie niesie ze sobą zmniejszenie liczby aktywnych konkurentów a możliwymi korzyściami, które taka kooperacja lub koncentracja może przynieść z drugiej.

czytaj więcej

Trybunał kruszy ostatnie bastiony linii lotniczych

2018-04-30

Jeśli jutrzejszy protest załogi dojdzie do skutku, to zgodnie z ostatnim wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej LOT będzie musiał wypłacić odszkodowania pasażerom z odwołanych i opóźnionych rejsów. A legalność strajku nie będzie istotna.

czytaj więcej

Trybunał kruszy ostatnie bastiony linii lotniczych

2018-04-30

Jeśli jutrzejszy protest załogi dojdzie do skutku, to zgodnie z ostatnim wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej LOT będzie musiał wypłacić odszkodowania pasażerom z odwołanych i opóźnionych rejsów. A legalność strajku nie będzie istotna.

czytaj więcej

Wsparcie publiczne dla portu lotniczego Ancona Marche – pierwsza w UE pomoc ratunkowa i restrukturyzacyjna dla portu lotniczego

2018-03-28

Mówiąc o zaangażowaniu państwa w szeroko pojęty sektor transportu lotniczego najczęściej wymienia się pojawiające się co jakiś czas próby ratowania przewoźników, którzy znaleźli się w kłopotach finansowych i udzielaną stale pomoc na operacje regionalnych, nierentownych portów lotniczych. Tak długo jak obowiązuje jeszcze okres przejściowy zezwalający na udzielenie bieżącego wsparcie portom, problem czysto biznesowego „bankructwa” nie pojawił się w odniesieniu do tych obiektów. Dlatego sprawa portu lotniczego Marche Ancona we Włoszech jest nietypowa, bo jako jedyny w całej Unii Europejskiej niedawno stał się beneficjentem pomocy ratunkowej i restrukturyzacyjnej.

czytaj więcej

Wsparcie publiczne dla portu lotniczego Ancona Marche – pierwsza w UE pomoc ratunkowa i restrukturyzacyjna dla portu lotniczego

2018-03-28

Mówiąc o zaangażowaniu państwa w szeroko pojęty sektor transportu lotniczego najczęściej wymienia się pojawiające się co jakiś czas próby ratowania przewoźników, którzy znaleźli się w kłopotach finansowych i udzielaną stale pomoc na operacje regionalnych, nierentownych portów lotniczych. Tak długo jak obowiązuje jeszcze okres przejściowy zezwalający na udzielenie bieżącego wsparcie portom, problem czysto biznesowego „bankructwa” nie pojawił się w odniesieniu do tych obiektów. Dlatego sprawa portu lotniczego Marche Ancona we Włoszech jest nietypowa, bo jako jedyny w całej Unii Europejskiej niedawno stał się beneficjentem pomocy ratunkowej i restrukturyzacyjnej.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 14-20.07.2017

2017-07-21

Zmiana zasad przewozu bagażu podręcznego przez Wizz Air. easyJet otrzymał austriackie AOC.

czytaj więcej

Nowy Komunikat Komisji „Otwarta i skomunikowana Europa” - Analiza Część II: Klauzula kontroli i własności. Czy ograniczenie możliwości inwestycji zagranicznych w europejskie linie lotnicze ma jeszcze sens?

2017-06-28

W ostatnim felietonie krótko przedstawiłem problemy związane z regulacją obowiązku użyteczności publicznej zapowiedzianą w najnowszym komunikacie Komisji Europejskiej (KE) Otwarta i skomunikowana Europa (COM(2017)286 final). Wspominany dokument zawiera również zapowiedź nowych inicjatywach w innych obszarach między innymi w zakresie wyjaśnienia kwestii związanych z interpretacją zasad ograniczających zakres inwestycji przedsiębiorstw z krajów z poza Unii Europejskiej w europejskie linie lotnicze. Jest to tak zwana klauzula kontroli i własności. Trzeba jednak zauważyć, że komunikat nie proponuje żadnego konkretnego rozwiązania w tej kwestii - zaostrzenia lub poluźnienia restrykcji - a jedynie dosyć enigmatycznie stanowi, że należy sprawić, żeby mechanizm był „efektywny i dostosowany do szybko zmieniającego się rynku transportu lotniczego”.

czytaj więcej

Nowy Komunikat Komisji „Otwarta i skomunikowana Europa” - Analiza Część II: Klauzula kontroli i własności. Czy ograniczenie możliwości inwestycji zagranicznych w europejskie linie lotnicze ma jeszcze sens?

2017-06-28

W ostatnim felietonie krótko przedstawiłem problemy związane z regulacją obowiązku użyteczności publicznej zapowiedzianą w najnowszym komunikacie Komisji Europejskiej (KE) Otwarta i skomunikowana Europa (COM(2017)286 final). Wspominany dokument zawiera również zapowiedź nowych inicjatywach w innych obszarach między innymi w zakresie wyjaśnienia kwestii związanych z interpretacją zasad ograniczających zakres inwestycji przedsiębiorstw z krajów z poza Unii Europejskiej w europejskie linie lotnicze. Jest to tak zwana klauzula kontroli i własności. Trzeba jednak zauważyć, że komunikat nie proponuje żadnego konkretnego rozwiązania w tej kwestii - zaostrzenia lub poluźnienia restrykcji - a jedynie dosyć enigmatycznie stanowi, że należy sprawić, żeby mechanizm był „efektywny i dostosowany do szybko zmieniającego się rynku transportu lotniczego”.

czytaj więcej

Nowy Komunikat Komisji - Otwarta i skomunikowana Europa - Analiza Część I: Checklista pożądanych zmian w zakresie obowiązku użyteczności publicznej (PSO – Public Service Obligation)

2017-06-22

Kilka dni temu (8 czerwca 2017 roku) Komisja Europejska (KE, Komisja) opublikowała komunikat Aviation: Open and Connected Europe (COM(2017)286 final), gdzie zapowiedziała szereg inicjatyw wpisujących się w priorytety ogłoszonej w grudniu 2015 roku strategii w dziedzinie lotnictwa (COM(2015)0598 final).

czytaj więcej

Nowy Komunikat Komisji - Otwarta i skomunikowana Europa - Analiza Część I: Checklista pożądanych zmian w zakresie obowiązku użyteczności publicznej (PSO – Public Service Obligation)

2017-06-22

Kilka dni temu (8 czerwca 2017 roku) Komisja Europejska (KE, Komisja) opublikowała komunikat Aviation: Open and Connected Europe (COM(2017)286 final), gdzie zapowiedziała szereg inicjatyw wpisujących się w priorytety ogłoszonej w grudniu 2015 roku strategii w dziedzinie lotnictwa (COM(2015)0598 final).

czytaj więcej

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony