INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

tag: Biopaliwo

 

Paliwo a konkurencyjność portów lotniczych

2011-11-04

Koncepcja wykorzystania paliw alternatywnych, coraz bardziej powszechna w transporcie lądowym, powoli puka również do drzwi branży lotniczej. Co prawda nie podróżujemy jeszcze samolotami napędzanymi paliwem syntetycznym pozyskiwanym z biomasy, ale zakłada się, że trwające obecnie badania nad alternatywnymi źródłami energii doprowadzą do nawet czterdziestoprocentowego udziału biopaliw w sektorze lotniczym już w roku 2035. Nie oznacza to jednak rezygnacji z tradycyjnych paliw lotniczych, które jeszcze przez wiele lat stanowić będą podstawowy element transportu lotniczego.

czytaj więcej

Wpływ poszczególnych środków transportu na środowisko

2011-04-01

W powszechnym odczuciu ze wszystkich gałęzi transportu najbardziej negatywny wpływ na środowisko ma transport lotniczy. Rozpowszechnienie tego popularnego poglądu było związane z licznymi proekologicznymi kampaniami mającymi na celu ograniczenie podróży lotniczych na rzecz innych środków transportu. Potwierdzeniem tej tezy miała być emisja spalin czy zawartych w nich gazów cieplarnianych do atmosfery, najczęściej podawana w przeliczeniu na lot transatlantycki na pasażera i porównywana na przykład z emisją CO2 w gospodarstwie domowym.

czytaj więcej

Wpływ poszczególnych środków transportu na środowisko

2011-04-01

W powszechnym odczuciu ze wszystkich gałęzi transportu najbardziej negatywny wpływ na środowisko ma transport lotniczy. Rozpowszechnienie tego popularnego poglądu było związane z licznymi proekologicznymi kampaniami mającymi na celu ograniczenie podróży lotniczych na rzecz innych środków transportu. Potwierdzeniem tej tezy miała być emisja spalin czy zawartych w nich gazów cieplarnianych do atmosfery, najczęściej podawana w przeliczeniu na lot transatlantycki na pasażera i porównywana na przykład z emisją CO2 w gospodarstwie domowym.

czytaj więcej

Biopaliwa w lotnictwie a strategiczna niezależność paliwowa

2010-12-31

W Polsce problem strategicznej niezależności paliwowej w powiązaniu z biopaliwami w lotnictwie zaczął się tuż po odzyskaniu niepodległości w 1918 roku. W roku 1922 rozpoczęły prace pierwsze laboratoria Wojskowej Centrali Badań Lotniczych pod kierownictwem inż. H. Zalińskiego.

czytaj więcej

Biopaliwa w lotnictwie a strategiczna niezależność paliwowa

2010-12-31

W Polsce problem strategicznej niezależności paliwowej w powiązaniu z biopaliwami w lotnictwie zaczął się tuż po odzyskaniu niepodległości w 1918 roku. W roku 1922 rozpoczęły prace pierwsze laboratoria Wojskowej Centrali Badań Lotniczych pod kierownictwem inż. H. Zalińskiego.

czytaj więcej

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony